Parkzoom 3
Logo Logo

Een starterswoning kopen in Parkzoom 3. Hoe werkt dat?

Wow, wat een mooie woningen! Het is duidelijk, je hebt je zinnen op een starterswoning gezet. Op deze pagina laten we stapsgewijs zien hoe het werkt als je een Starterswoning wilt kopen. Let op: de toewijzingsvoorwaarden voor fase IIIB zijn gewijzigd ten opzichte van fase II. 

1. Kom ik in aanmerking? Dan aanmelden!

Het allerbelangrijkste is dat je eerst goed checkt of je in aanmerking komt voor een Starterswoning. We hebben alle vereisten voor je op deze pagina samengevat: Kom ik in aanmerking voor een Starterswoning in Parkzoom 3 fase IIIB?

Kom je in aanmerking? Schrijf je dan gelijk in!

Het is belangrijk dat je je bij ons aanmeldt als belangstellende voor de fase waar jouw droomhuis deel van uitmaakt. Dat doe je door het hartje aan te klikken bij jouw favoriete Starterswoning in fase IIIB. Maak dan ook gelijk een persoonlijk account aan. Dan krijg je toegang tot extra functies als woningen vergelijken en extra nieuws. Klik hier om een persoonlijk account aan te maken.

Als je een account hebt aangemaakt ontvang je niet alleen regelmatig een update over de ontwikkeling van de woningen en het buurtje, maar je hebt ook meteen de zekerheid dat je de volgende stap kunt doen. Want zodra de verkoop start krijg je van ons een e-mail met de informatie om je direct online in te schrijven voor de bouwnummers van jouw favoriete Starterswoning.

2. Voorkeuren doorgeven

Op de dag dat de verkoop start ontvang je na 17.00 uur een e-mail met een link naar de speciale verkooppagina. Op dat moment is op de website en in jouw Mijn Eigen Huis account alle informatie beschikbaar waarop jij jouw keuze kunt baseren. Je kunt maximaal 5 voorkeuren doorgeven. Tot aan de sluitingsdatum kan je je voorkeuren wisselen, woningen uit je lijstje verwijderen of toevoegen. Deze wisselingen worden direct opgeslagen. Je doet dit allemaal overzichtelijk binnen jouw account. Jouw inschrijving is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Per toekomstig huishouden wordt slechts 1 inschrijving geaccepteerd.

Let op! Je ontvangt deze e-mail met link alléén als je je hebt aangemeld voor een of meerdere woningtypen of woning(en) behorend bij de fase die in verkoop gaat. Als je dat nog niet hebt gedaan of je weet het niet zeker, doe het dan nu alsnog.

Toewijzingscriteria

In Parkzoom 3 verkopen wij in fase 3, Starterswoningen met Koopstart en Beneden- bovenwoningen met Koopstart. Koopstart is echt voor starters. Hiervoor gelden dan ook enkele toewijzingscriteria die wij hanteren. Welke toewijzingscriteria van toepassing zijn lees je hier.

De verkoop van de 9 rijwoningen (Koopstart) van fase IIIB is gestart! Welk criterium van toepassing is op jouw situatie geef je via deze link door. Belangrijk is dat de gegevens bij de enquête invult overeenkomen met de gegevens in je Mijn Eigen Huis omgeving. Het doorgeven van het criterium kan tot uiterlijk zondag 7 oktober om 17.00 uur.

Naar de criteria

Wat hebben wij van jou nodig?

Tijdens de inschrijfperiode kan je aangeven welke criterium voor jou van toepassing is. Na de loting vindt er een toewijzing plaats van de woningen en ontvangen de optanten een uitnodiging voor een gesprek bij de makelaar. Om aan te tonen dat je in de juiste categorie valt hebben we op het moment dat je een woning toegewezen hebt gekregen het volgende van je nodig:

Om je inschrijving in behandeling te kunnen nemen, hebben wij (voor de sluiting van de inschrijving) het volgende van je nodig:

• IB60-verklaring (downloaden op website van de Belastingdienst)
• Werkgeversverklaring (de afdeling personeelszaken van je werkgever)
• Recente salarisstrook of jaaropgave (2017)
• Uittreksel basisregistratie (GBA) en indien je inwonend bent, ook van je ouders

Let op! Het is hierbij van belang dat deze documenten alleen op naam staan van degene die de woning koopt. Wil je de woning dus samen kopen, dan hebben we van jullie beiden de documenten nodig. Het is niet mogelijk om, na de sluiting van de inschrijving een partner toe te voegen op de koopovereenkomst.

In tegenstelling tot fase 2 hoef je de stukken pas aan te leveren op het moment dat je een optie hebt en niet bij je inschrijving op de woningen.

Belangrijk: mocht na de toewijzing blijken dat je niet aan de voorwaarden voldoet zoals omschreven bij de criteria, aan de hand van de door jou aangeleverde stukken, dan vervalt de optie op de aan jou toegewezen woning. Het is dus belangrijk dat je zelf bepaalt in welke categorie je valt en dit ook kunt aantonen met de stukken die je meeneemt tijdens het optiegesprek. 

3. Toewijzing Starterswoningen

Toewijzing van bovenstaande woningen gaat door middel van loting bij de notaris na afloop van de sluitingsdatum. De notaris loot dan eerst een volgordelijst van criterium 1 en aansluitend een loting van criterium 2 enzovoort.. De exacte datum van toewijzing zullen we zo snel mogelijk bekendmaken.

4. Optie

Na de toewijzing krijg je via e-mail een bericht of een woning al dan niet aan jou is toegewezen en in jouw account van Mijn Eigen Huis zie je welke woning dat is en dat je een optie hebt op die woning. Heb je helaas geen woning toegewezen gekregen dan ben je reservekandidaat. Ook dat zie je in jouw account.

Wel een woning

Gefeliciteerd! In jouw account van Mijn Eigen Huis zie je welke woning aan jou is toegewezen. Je hebt een optie op die woning en wij nemen contact met je op om alles door te nemen. Je hebt nu een week de tijd om te beslissen of je of je ‘m wilt kopen. Tijdens deze periode kun vragen stellen aan ons of de makelaar om een weloverwogen beslissing te nemen. Die vragen kun je online stellen of tijdens een fysieke afspraak. Ben je al direct zeker van je zaak, dan maak je een tekenafspraak met de makelaar. Wil je er toch vanaf zien dan is dat kosteloos en zonder verplichtingen. 

Geen woning

Helaas, er waren meer kandidaten dan woningen waardoor je geen woning toegewezen hebt gekregen. In jouw account zie je dat je reservekandidaat bent op jouw voorkeurswoning(en) en je krijgt via e-mail hierover bericht. Maar jouw kans is nog niet helemaal verkeken. Als iemand afziet van de optie, dan wijzen we opnieuw toe aan de resterende kandidaten met een eerste voorkeur voor dat betreffende bouwnummer. Wij nemen dan contact met je op en heb je misschien meer geluk. Wij geven geen informatie over hoeveel reservekandidaten er zijn en op welke plek je op de reservelijst staat.

5. Contract tekenen

Als je het helemaal zeker weet en je wilt de woning kopen, dan maak je een tekenafspraak met de makelaar. Samen lopen jullie de overeenkomsten door voor de grond en voor de bouw van het huis. Heb je daar eventueel nog vragen over dan kan de makelaar die beantwoorden. Na het zetten van jouw handtekening is de laatste stap gezet en begint de volgende fase.

6. Jouw woning!

Daarmee is jouw droomwoning dan écht jouw eigen woning! De bouw start op het moment dat minimaal 70% van alle woningen in het project is verkocht. Én als aan alle andere opschortende en ontbindende voorwaarden uit de koop- en aannemingsovereenkomst is voldaan. Hierover ontvang je van ons dan uiteraard een bericht. Samen met de aannemer maak je afspraken over het meer- en minderwerk en andere wensen over jouw woning. Vanaf de start van de bouw is de aannemer jouw vaste aanspreekpunt. Via e-mail houden we je op de hoogte over de andere ontwikkelingen in jouw nieuwe buurt.

Voor de beste ervaring maakt deze website gebruik van cookies. Wat betekent dit voor jou?